Beskrivelse:

Sagen er at jeg er julemand inde i Tivoli og at dette har givet mig så mange oplevelser og overvejelser at jeg har haft lyst til at skrive om dem.

søndag den 13. december 2009

En ganske vidunderlig ekstra time

Jeg har i dag arbejdet en time over uden at ane det. Når jeg sidder som julemand aner jeg tit ikke hvad klokken er. Jeg har jo ikke noget ur jeg kan kikke på. Ind imellem hører man rådhus uret, men det kan jeg altså ikke have i min bevisthed. Fotografen pleje at holde styr på det, men den fotograf som var på her i aftes havde åbenbar ikke styr på det. Tivoli lukker først 24 sådan en fredag men jeg har fri 22. Men det opdagede jeg altså først kl 23. Og det gør ikke noget. Jeg vil ikke have været den time foruden. Det var en ganske forunderlig time. Det var en lidt stille aften af en fredag i december at være hvilket nok skyldes at klima topmødet gav en masse aktiviteter i byen og der var måske også lidt frygt for ballade med varslede ballade-demonstrationer. Og så sent på aftenen er der ikke flere børn tilbage der er det altså voksne eller unge. Jeg havde tre hold af tøser oppe i kanen i løbet af den sidste halvande times tid som hver i sær havde den her indstilling at "det her er da hyggeligt sted at være vi bliver da siddende" og så blev de bare i kanen og eftersom der ikke var nogen desideret kø kunne vi bare blive siddende og snakke og hygge eller grin 15 - 20 minutter indtil der så havde dannet sig en lille kø og vi måtte skifte. Særlig det sidste hold piger; 5 piger fra Smørum i 17 - 18 års alderen var en grine omgang. Det var fem piger og de havde alle god humor og så var der en af dem som var desideret sjov både med god timing og sjove indfald så jeg rigtigt fik ilt i lingerne af at grine. Og så sang de i kort:

I don't want a lot for Christmas
There is just one thing I need
I don't care about the presents
Underneath the Christmas tree
I just want you for my own
More than you could ever know
Make my wish come true...
All I want for Christmas is
You... yea yea

Og det lød faktisk ok :-)

Jeg mener tænk om jeg nu var gået til tiden og så havde gået med nogen ud i byen for at have lidt sjov. Bare rent teoretisk. Det var ja aldrig blevet bare halt så sjovt. Her skete jo alt det man drømme om af sådan en bytur. Møde en masse nye mennesker og endda en masse søde piger. Falde godt i snak, have en følelse af at være midtpunkt, grine, lege med sin identitet/være klædt ud det er jo alt hvad men går i byen eller til fest i håb om at opleve som jeg fik her. Fest og guderne skal vide at jeg sanger det og fontæner det for der er ikke været meget fest over de sidste måneder af mit liv. De har været fulde af bekymringer og problemer. Så altså som vi sidder der spørger jeg så en af pigerne om den er ved at være 22 for kl 22 har jeg fri. Pigerne griner af mig for den er 23. Jeg har haft det så sjovt at jeg slet ikke har følt at klokken var blevet så mange. Så siger jeg farvel til de sjovt tøser og tøffer jeg ned i mit omklædningrum i opløftet stemning

Info:
Facebook page på: http://www.facebook.com/pages/Kanenyt/223392995259 Der er en billedserie på: http://www.mimoart.ooz.dk/jul2/thompsa.htm
Eldre blog: http://users.smartgb.com/g/g.php?a=s&i=g18-06347-dd

Ingen kommentarer:

Send en kommentar