Beskrivelse:

Sagen er at jeg er julemand inde i Tivoli og at dette har givet mig så mange oplevelser og overvejelser at jeg har haft lyst til at skrive om dem.

søndag den 13. december 2009

Den første dag

Det er den først dag og der er så meget der er anderledes og skal genopfriskes tingene står anderledes og det er ikke længere bamser vi deler ud men slik fra Haribo alligevel er det som står klares en pige som kom op alene. Hun var sådan en almindelig pige men hun skildte sig en lille smugle ud fra normen ide hun var lidt ældre end de børn jeg plejer at have oppe. Hun var vel elve eller tolv. Piger på 11 - 13 år plejer at komme i små flokke og være meget pjattede og sjove. Der kan også være nogle som på forskelligevis er lidt mere naive eller barnlige end gennemsnittet på den alder fordi de er psykisk udviklingshæmmede eller ADHD eller hvad det nu hedder alt sammen. Men hende her virkede nu ret normalt så jeg tænkte at vi måske var over i den her lidt ironiske dobbeltspils rolle som jeg så ofte før har været inde på i denne blog. Og som jeg sider der og snakker kører mine forskellige julemands rutiner kikker jeg lidt på hende og det begynder at gå op for mig at hun er helt oprigtig at hun ikke er naiv eller bagud. At hun ikke er ironisk, men at hun simpelthen er gået her op fordi hun vil det. Fordi hun synes at julemanden er en dejlig person som hun gerne vil tale med og at dette for hende er et betydningsfuld øjeblik ligesom julaften er for mange. Efterhånden som det går op for mig bliver jeg sådan lidt "tænksom" inden i. Jeg får et kram af pigen og hun går og vender sig om og vinker meget inderligt. Og jeg tænker "det var jo et menneske og et betydningsfuld øjeblik og jeg er bare ude på mit forholdsvist sjove arbejde en stille aften i november".

Info:
Facebook page på: http://www.facebook.com/pages/Kanenyt/223392995259 Der er en billedserie på: http://www.mimoart.ooz.dk/jul2/thompsa.htm

Ingen kommentarer:

Send en kommentar