Beskrivelse:

Sagen er at jeg er julemand inde i Tivoli og at dette har givet mig så mange oplevelser og overvejelser at jeg har haft lyst til at skrive om dem.

mandag den 20. december 2010

crazy-christmas-mashup

Folk kan så godt lide når julemandsbloggen er sjov og det virker jo tilbage på mig. Jeg har i hvert tilfælde haft lyst til at prøve et beskrive en anden situation som har moret mig.

Jeg tror nok jeg er et menneske som i høj grad har en indre jukebox. Jeg har ofte -ja måske næsten al tid en sang jeg går og små nynner. Altså ikke den samme hele tiden det skifter lidt hvilke sange jeg er vilde med og som derfor køre meget på min indre jukebox. I år har jeg godt kunne lide et par af de poppede julesange og sidder og småsynger "Rocking Around The Christmas Tree" imens jeg venter på det næste barn i køen. Og det passer jo perfekt sammen med den runde glade julemand at synge den sang, Men sidste år havde jeg mange dage en anden sang på hjernen som gave et crazy-christmas-mashup. Jeg havde et stort David Bowie trip der i December sidst år hvor jeg brugte lang tid på at sidde og kikke David Bowie videoer på youtube og jeg havde særlig fået Space Oddity på hjernen eller på den indre jukebox. Når jeg så sad i kanen og var fuldt og helt julemand så havde jeg alligevel den der syrede sang kørende på min indre jukebox og det gav et "genre clash" som ofte fik mig til at grine uden at nogle andre forstod hvad jeg grinede af.

Jeg vil gerne her forsøge at give et uddrag af hvordan et sådan crazy-christmas-mashup kunne lyde:

Jukebox: "Ground control to major Tom
Ground control to major Tom"
Julemanden: (vinker) ja kom bare her op den næste i køen.
(drengen går over fra køen og hen til min kane.)
Jukebox: "Take your protein pills and put your helmet on
Ground control to major Tom"
Julemand: "God dag min ven kom indenfor i min kane"
Jukebox: "Commencing countdown, engines on
Check ignition and may gods love be with you"
Julemand: Nå hvem kommer her.. Hvad hedder du min ven? ..Philip, ja men goddag med dig vil du sidde her ved siden af mig?
Jukebox: "This is ground control to major Tom, you've really made the grade"
Julemand: "Nå jeg kan se at fotografen allerede er klar skal vi tag et billed? Jeg rykker dig lige helt hen ved siden af mig Philip.. ..ja sådan så skal du bare kikke hen på fotografen".
(Og imens jeg sidder der bredt smilende og kikker ind i kamera linsen med armen kammeratligt om Philip ryg bliver der skruet op for den indre jukebox)
Jukebox: "This is major Tom to ground control, I'm stepping through the door
And I'm floating in a most peculiar way.. And the stars look very different today...  "
Etc..


Ingen kommentarer:

Send en kommentar