Beskrivelse:

Sagen er at jeg er julemand inde i Tivoli og at dette har givet mig så mange oplevelser og overvejelser at jeg har haft lyst til at skrive om dem.

tirsdag den 23. november 2010

Oh du dejlige legetøjskalatog

Nå nu må det vist være at jeg kommer i BR og får fat i årets jule legetøjskatalog der er en del legetøjsartikler jeg ikke har helt styr på eller kun lige er ved at få dannet mig et indtryk af. Vi plejer altid at have et legetøjs katalog liggende nede i omklædningsrummet. Det bliver bare så meget sjovere når man kan tale med og ved nøjagtigt hvad de taler om. For der er bestemt blevet talt om noget som jeg ikke hørte om sidste år. Hvis jeg lige frisker op så var der Lego og bakugan som var ret markante, i år er der helt sikkert kommet en ting til.. The Zhu Zhu Pets. Nogle små mekaniske hamstere som kan kører selv og vende når de støder ind i noget. De findes også i en drenge variant som hedder Kung Zhu. Lige som det fleste legetøjs koncepter i dag er der en hel masse udstyr og baner etc til disse mekaniske hamstre.
Jeg havde ikke fået fat i et katalog i år og havde allerede over de senest par vagter tænkt at nu skulle det være. Nu kunne jeg ikke leve længere uden den dyrebare information. Og så i dag efter min dagvagt fik jeg taget mig sammen. Det er først sjovt at læse katalogerne når man har haft nogle vagter så man ved hvad børnene fortæller om og ønsker sig. Når jeg har fået beskrevet en "tegne pingvin" er det sjovt at se hvordan den egentligt ser ud i kataloget. Nå.. Jeg cyklede til BR og der lå det så.. kataloget. Hold da op hvor var det tykt.  148 sider med hård ryg. (Vi nærmer os noget Ikea katalog.). Jeg tog et par stykker med hjem og sad i læste dem koncentreret sammen med min datter. Nå.. Jeg vil runde dette blog indlæg af med at gennemgå hvad jeg sådan indtil videre har fornemmelse af der hitter i år. Altså som sagt de her Zhu Zhu Pets og Kung Zhu Pets. Nintendo gearet ligger stærkt nøjagtig som tidligere, måske er målgruppen rykket lidt ned af. Mange 4 årige ønsker sig i år konsolerne og spillene. Bakugan er også stærk ligesom sidste år (se tidliger blog indlæg om Bakugan). (Selvom gode gamle Beyblade forsøger at komme ind i kampen her men det lader til at Bakugan holder distancen). Og så kan man mærke at der er kommet en toy story 3 særlig blandt de 4-5 årige drenge er der mange ønsker på gear fra det univers. Lego ser ud til at fortsætte succesen særlig Lego city politistation, brandbiler og det blå og hvide passagerfly jeg sidder og kikker på lige nu i BR kataloget (side 77). Piger i 3 - 5 års alderen: Hello Kitty stuff, build a bear stuff, Princess stuff både små barbie-lignende dukker og så kjoler og ting til selv at have på og så altså de her allerede nævnte mekaniske hamstere. Og lad mig så understrege at der er en masse ønske der falder uden for disse hit grupper nu ville jeg bare lige i dette indlæg fokusere lidt på hit tingene og katalogerne.

Til slut skal i lige have denne smukke stemningsfulde Tivoli reklamefilm som Oliver (min søn) har fundt på you tube.. Min smukke julearbejdsplads.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar